Ultimul numar al revistei
Mai 2009, anul IV, nr.28
Revista de amenajari interioare si decoratiuni interioare
Arhiva Casa din Casa






Printeaza articolul   |   Trimite prin email   |   Trimite prin Messenger
Alte articole din categoria 'Noutati, Sfaturi Utile'

» Doar jumatate dintre producatorii de electrocasnice respecta datele despre consumul energetic declarate pe etichete

Mai mult de jumatate dintre frigiderele si congelatoarele de pe piata nu trec testele europene care verifica daca beneficiile energetice comunicate de producător sunt reale

Whirlpool se regaseste printre companiile care respecta cei cinci parametri din cadrul proiectului ATLETE, proiect initiat de Uniunea Europeana. ATLETE (Appliance Testing for Energy Label Evaluation) este un instrument de monitorizare a implementarii corecte a etichetarii in ceea ce priveste consumul de energie a produselor. Impreuna cu CECED (Commitetul European al Producatorilor de Echipamente de Uz Casnic), alti patru parteneri internationali au fost implicati in acest proiect: ADEME din Franta, ENEA si ISIS din Italia si SEVEn din Cehia.

Testele realizate au aratat ca doar 47% dintre produse, toate comercializate in state membre ale Uniunii Europene, spun adevarul pe etichete, raportat la cei cinci parametri: consumul de energie, temperatura de depozitare (incluzand aici si clasele climatice), volumul produselor, capacitate de congelare si perioada de timp in care creste temperatura.

Dintre cei 40 de producători implicati in aceste teste, Whirlpool este una dintre putinele companii care isi eticheteaza corect produsele electrocasnice, prezentand datele corespunzatoare atat in ceea ce priveste eficienta energetica a produselor, cat si capacitatea acestora.

Rezultatele finale ale testelor au fost prezentate de ATLETE in cadrul unei conferinte tinute la Bruxelles in cadrul European Union’s Sustainable Energy Week (11-15 aprilie). Costurile acestui proiect au fost de 1 milion EUR, 75% dintre fonduri fiind asigurate de Comisia Europeana in cadrul programului “Intelligent Energy Europe”.

Presedintele Whirlpool EMEA, Bracken Darrell crede ca « Textele sincere de pe etichete protejeaza consumatorii si asigura o competitie cinstita. Testele conduse de ATLETE au aratat nevoia imperioasa de a supraveghea atent produsele care sunt introduse pe piata, pentru o mai bună protectie a consumatorilor si pentru a asigura o competitie corecta in piata. Faptul ca produsele noastre au trecut cu bine aceste teste, la toate cele cinci categorii, demonstreaza atentia acordata de Whirlpool sustenabilitatii si protejarii mediului, precum si respectul nostru pentru consumator».

In acelasi timp, Andreea Ricci, coordonatoarea ATLETE, afirma ca « nivelul de supraveghere a etichetarii din piata de electrocasnice, in ceea ce priveste consumul de energie, este unul mult prea redus in multe state membre ale Uniunii Europene. Noi speram asadar ca experienta pozitiva din cadrul acestui proiect sa sprijine eforturile autoritatilor nationale in vederea realizarii unei supravegheri mai atente a activitatii din acest sector »


Rezultatele detaliate ale testelor din cadrul proiectului ATLETE pot fi vizualizate pe site-ul www.atlete.eu .

Publicat pe: 2 Mai 2011 in Noutati, Sfaturi Utile
Sursa: Andreea Savu Antonescu PR&Consulting

Printeaza articolul   |   Trimite prin email   |   Trimite prin Messenger
Alte articole din categoria 'Noutati, Sfaturi Utile'